اینترنت اشیا – بازاریابی و تبلیغات، کاربردهای IoT در بخش رسانه و تبلیغات شامل تجربهای سفارشی میشود که در آن سیستم نیازها و علایق هر مشتری را تحلیل کرده و به آن ها پاسخ میدهد. این تحلیل شامل الگوهای رفتاری کلی، عادات خرید، اولویتها، فرهنگ و دیگر مشخصات هر مشتری میشود. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد کاربرد اینترنت اشیا در بازاریابی و تبلیغات بیشتر بدانید و در طراحی سیستم خود از این ایدهها کمک بگیرید.
بازاریابی
IoT به شیوهای مشابه تکنولوژی، تجزیه وتحلیل و داده بزرگ امروزی اما عمیق تر عمل میکند. تکنولوژی کنونی دادههای به خصوصی را جمع آوری میکند تا معیارها و الگوهای مرتبط را در گذر زمان تولید کند اما، این دادهها معمولا فاقد عمق و دقت هستند. IoT این مشکل را با مشاهده رفتارهای بیشتر و تحلیل کردن آنها به طور متفاوت بهبود میبخشد.
- این امر منجر به اطلاعات و جزئیات بیشتر میشود، که الگوها و معیارهای قابل اعتمادتری را بدست میدهد.
- به سازمانها اجازه میدهد تا نیازها و اولویتهای مشتری را بهتر تحلیل کرده و به آنها بهتر پاسخ دهند.
- بهروهوری و استراتژی تجارت را بهبود میبخشد و تجربه مصرف کننده را از طریق تحویل محتوا و راه حلهای مرتبط صرف بهبود میبخشد.
تبلیغات بهبود یافته
تبلیغات امروزی از هدف گذاری افراطی و ضعیف رنج میبرند. حتی با تجزیه و تحلیلهای حال حاضر تبلیغات مدرن شکست میخورد. IoT وعده تبلیغات مختلف و شخصی سازی شده را به جای استراتژی های همه پسند میدهد. این سیستم تبلیغات را از یک عامل مزاحم به بخشی عملی از زندگی تبدیل میکند زیرا مصرف کنندگان به جای فقط دریافت کردن آگهیها از طریق IoT با تبلیغات تعامل خواهند داشت. این امر تبلیغ کردن را برای کسانی که در بازار بدنبال راه حل میگردند یا از وجود راه حلها مطمئن نیستند کاربردیتر و مفیدتر میسازد.
منبع: میکرودیزاینرالکترونیک