تبدیل خودروهای قدیمی به برقی

0
128
تبدیل خودروهای قدیمی به برقی
تبدیل خودروهای قدیمی به برقی

اسوالد (Oswald) موریس مینور (Morris Minor) 1953 مشکی رنگ است. اما پس از تعویض موتور سوخت فسیلی با موتور الکتریکی بازیافتی ، مثل یک موش آروم و بی صدا است! سابقاً موتور بنزینی 68 ساله این خودرو بیشتر از صداهای دیگر بود. اما رانندگی در کنار رودخانه تیمز در لندن تنها چیزی است که می توانید بشنوید ، حرکت چند چرخ و موتور و سایر ترافیک هایی که از آنجا عبور می کنند. تصویر خودروهای برقی (EV) براق و آینده نگرانه در حال تغییر است.
اسوالد (Oswald) متعلق به فردی به نام متیو کویتر (Matthew Quitter) است که در ماموریتی برای نجات ماشین بنزین خور قدیمی از انبار قراضه ، آن را به سیستم باتری تبدیل کرده و شرکتی به نام London Electric Cars در سال 2017 تاسیس کرد. این شرکت که از گاراژ زیر طاق راه آهن در واکسهال (Vauxhall) استفاده می کند ، موتورهای احتراق در خودروهای کلاسیک را با موتورهای الکتریکی و باتری جایگزین می کند که در غیر این صورت از بین می روند؛ این قطعات معمولاً از خودروهای برقی تصادف شده مانند تسلا و نیسان لیفس تهیه می شوند که توسط شرکت های بیمه حذف شده اند اما موتور و باتری هایشان آسیبی ندیده اند.

آقای کویتر می گوید: “ما بازیافت کننده نهایی هستیم.”

 موتورهای احتراق در خودروهای کلاسیک

این شرکت در حال حاضر برای هر تبدیل حدود 20000 پوند دریافت می کند ، بنابراین ارزان نیست؛ اما این شرکت می گوید که قصد دارد هزینه آن را تا 5000 پوند کاهش دهد تا برای افراد بیشتری مقرون به صرفه باشد؛ در حالی که دولت بریتانیا در حال حاضر مبلغ 2500 پوند برای هزینه خرید یک خودروی برقی جدید ارائه می دهد ، آقای کویترمی گوید که آنها باید پیشنهاد کمک های مالی برای تبدیل را هم در نظر بگیرند؛ او می گوید: “هدر دادن میلیون ها اتومبیل قدیمی (بنزینی و دیزلی) در جاده های ما یک فاجعه است و تخفیف خودروی برقی دولت ها باعث ترغیب به خرید و استفاده از آنها می شود.” و می افزاید: “دولت باید برای خودروهای قدیمی ارزان قیمت ، برای استفاده از باتری های برقی – که دارای مواد اولیه ای هستند که هنوز هم قیمت بالایی دارند ، پیشنهاد کند.”

استفاده از باتری های برقی

استیو دراموند (Steve Drummond) که شرکت دیگری را اداره می کند موافق تبدیل خودروهای قدیمی را به برقی است؛ وی می گوید: “انگیزه ها صرفا برای خرید ماشین های جدید با سیستم برقی است ، اما این می تواند یک ماشین کامل را دور بیندازد در حالی که شما می توانید موتور آن را تغییر دهید.”
سخنگوی وزارت حمل و نقل در بریتانیا می گوید که در حال بررسی این موضوع است: “بهسازی خودروها با باتری یک بازار نوظهور است و ما با محققان سفر سبز همکاری می کنیم.”

در این میان ، اتومبیل های کلاسیک که به الکتریک تبدیل شده اند با انگیزه های مالی همراه هستند. مانند همه اتومبیل های کلاسیک (در حال حاضر در انگلستان به عنوان خودروهایی که قبل از 8 ژانویه 1981 ساخته شده اند) طبقه بندی می شوند ، اگر از آنها برای اهداف تجاری استفاده نشود ، از مالیات خودرو معاف می شوند؛ به علاوه ، بیمه خودروهای کلاسیک معمولاً ارزان است ، حداقل اگر خودرو مسافت پیموده شده زیادی را طی نکند. با این حال ، اگر وسیله نقلیه خود را به نیروی الکتریکی تبدیل می کنید ، مجبورید به شرکت بیمه خود اطلاع دهید و در نتیجه ممکن است حق بیمه شما افزایش یابد.

استیو دراموند

آنچه مسلم است این است که تبدیل یک ماشین قدیمی به موتور برقی دی اکسید کربن (CO2) کمتری نسبت به ساخت یک ماشین برقی جدید تولید می کند. مشارکت زمو (Zemo) که توسط دولت انگلیس تأمین می شود (قبلاً مشارکت خودروهای کم کربن بریتانیا نامیده می شد) می گوید که یک خودروی تمام برقی جدید معمولاً در طول عمر خود 18 تن CO2 تولید می کند که 46 درصد آن هنگام تولید است. این در مقایسه با 24 تن برای خودروهای بنزینی استاندارد است.

آقای کویتر می گوید که بر اساس اینکه او قبلاً تجربه تبدیل آن خودرو و مدل خاص را داشته است ، و پیچیدگی خواسته ها و مشخصات مشتری بین سه تا شش ماه طول می کشد تا یک تبدیل انجام شود؛ برد اسوالد (Oswald) 40 مایل است که به گفته آقای کویترحدود یک هفته در لندن مسیر طی می کند و هزینه آن 1 پوند است؛ او می افزاید ، با این حال ، برخی از خودروهای کلاسیک بیشتر از بقیه برای تبدیل الکتریکی مناسب هستند. استون مارتینز (Aston Martins) ظاهراً چالش برانگیز است زیرا چابکی و سبکی آنها “هنوز به خوبی توسط الکتریکی انجام نشده است” ، در حالی که بنتلی و رولزرویس “برقی هستند زیرا برای رانندگی روان ساخته شده اند”.

در همین حال ، گفته می شود که مشتریان جگوارهای قدیمی روباز، خودروی برقی را ترجیح می دهند زیرا دیگر مجبور نیستند “با دود زیاد خود حرکت کنند”.آقای دراموند (Drummond) در Electrogenic می گوید مینی های قدیمی و لندرورها ارزان ترین خودروهای کلاسیک برای تبدیل شدن هستند. اولین کار آقای دروموند – یک ماشین دوست قدیمی – شستن در آشپزخانه های موزه ملی موتور بریتانیا بود. اما او می گوید یکی از هیجان انگیزترین پروژه هایی که تا کنون روی آن کار کرده ، ایجاد اولین نسخه اتومبیل اسپرت مورگان تبدیل شده در جهان است. شرکت او در حال تبدیل تمام لندرورهای جشنواره گلستونبری به نیروی الکتریکی است.

تبدیل تمام لندرورهای جشنواره گلستونبری به نیروی الکتریکی

او می گوید: “ما اتومبیل هایی را برای استفاده قرار می دهیم ، نه فقط برای نگهداری.” “اکثر خودروهای کلاسیک [بنزینی] به سختی مردم را به خانه می رسانند ، اما ما محدوده های رانندگی را افزایش می دهیم و آنها را در دسترس قرار می دهیم. “کسانی که فقط عاشق غرش موتور هستند باید بیدار شوند و بوی قهوه را حس کنند.”

اما برای برخی از علاقه مندان به خودروهای کلاسیک تبدیل الکتریکی تجاوز به مقدسات است!

وین اسکات (Wayne Scott)، مدیر فدراسیون باشگاه های خودروهای تاریخی بریتانیا می گوید: “در حالی که من هیچ وقت به افرادی که با اتومبیل خود انتخاب می کردند دیکته نمی کردم … من به مردم توصیه می کنم که در مورد تأثیر تغییر میراثمان به خودروهای برقی فکر کنند.” “صدای (soundtrack) موتور بخشی از تجربه خودرو است و ویژگی های آن را خاص می کند. تغییر مجدد مانند گرفتن بهترین آلبوم رولینگ استونز و ساخت مجدد آن روی صفحه کلید ارگ کاسیو و تلاش برای گفتن به مردم همان تجربه است. ”

وین اسکات (Wayne Scott)

او می افزاید که اگر موتور چهار لیتری Triumph TR8 او به الکتریکی تبدیل شود ، “یک هیولای نفس گیر و غوغایی که همه از آن شگفت زده می شوند ، تبدیل به یک ماشین قدیمی تند و تیز می شود.”

به گفته وزارت حمل و نقل بریتانیا، مسافت سالانه خودروهای تاریخی در انگلستان کمتر از 0.25 درصد از کل مسافت پیموده شده وسایل نقلیه موتوری کشور است. آقای اسکات معتقد است که این آمار نشان می دهد که به دلایل زیست محیطی نیازی به تبدیل کلاسیک به الکتریکی نیست؛ اما دیوید لورنز(David Lorenz)، بنیانگذار شرکت Lunaz – تبدیل پیشرفته خودروهای الکتریکی، می گوید که صنعت خودروهای کلاسیک به این امر مهم فکر کند: “باید در مورد آنچه می توانیم انجام دهیم تا آنها را مرتبط … آینده ای زیست پذیر و پایدار”.
شرکت او از دیوید بکهام ، فوتبالیست سابق سرمایه گذاری دریافت کرده و مبلغ 500000 پوند برای رولزرویس برقی هزینه می کند!

شرکت Lunaz

 

 

 

منبع: برنیکا

 

 

 

مطلب قبلیتئوریهای الکترومغناطیس مربوط به هوشیاری
مطلب بعدیفیزیک اتمی و شیمیایی

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید