ارسال پیام توسط صفحه کلید در آردوینو

0
184
ارسال پیام توسط صفحه کلید در آردوینو
ارسال پیام توسط صفحه کلید در آردوینو

در این مثال (ارسال پیام توسط صفحه کلید در آردوینو) با فشرده شدن کلید از طرف صفحه کلید یک پیام متنی به کامپیوتر ارسال می‌شود. این رشته تعداد دفعات فشرده شدن کلید را گزارش می‌کند. پس از برنامه ریزی برد آردوینو و بستن مدار، با باز کردن یک نرم افزار ویرایشگر متن پیام ارسال شده قابل مشاهده خواهد بود.

تذکر :  دراین برنامه زمانی که از تابع ()Keyboard.print استفاده می‌کنید، برد آردوینو به صفحه کلید دسترسی پیدا می‌کند. برای اطمینان از عدم تداخل عملکرد آردوینو با عملکرد کامپیوتر هنگام استفاده از صفحه کلید، پیش از فراخوانی تابع ()Keyboard.print از یک برنامه کنترلی مناسب به این منظور استفاده نمایید.

در این برنامه از یک کلید متصل به پایه آردوینو برای تغییر وضعیت صفحه کلید استفاده می‌شود و در نتیجه باید هربار کلید فشرده شود.

قطعات و وسایل مورد نیاز:

  • 1 عدد برد بورد
  • 1 عدد برد آردوینو Leonardo ، Micro یا Due
  • 1 عدد کلید دائم
  • 1 عدد مقاومت 10 کلیو اهم

مطابق شکل زیر قطعات را بر روی برد برد خود قرار دهید و اتصالات را مطابق شکل برقرار کنید.

ارسال پیام توسط صفحه کلید در آردوینو
ارسال پیام توسط صفحه کلید در آردوینو

نرم افزار آردوینو:

برنامه آردوینو را بر روی کامپیوتر خود باز نمایید. کدهای نوشته شده در این بخش مدار شما را کنترل می‌کند. یک sketch جدید با کلیک بر روی گزینه New ایجاد نمایید.

کد آردوینو:

/*
 Keyboard Message test For the Arduino Leonardo and Micro,
 Sends a text string when a button is pressed.
 The circuit:
 * pushbutton attached from pin 4 to +5V
 * 10-kilohm resistor attached from pin 4 to ground
*/

#include "Keyboard.h"
const int buttonPin = 4; // input pin for pushbutton
int previousButtonState = HIGH; // for checking the state of a pushButton
int counter = 0; // button push counter

void setup() {
 pinMode(buttonPin, INPUT); // make the pushButton pin an input:
 Keyboard.begin(); // initialize control over the keyboard:
}

void loop() {
 int buttonState = digitalRead(buttonPin); // read the pushbutton:
 if ((buttonState != previousButtonState)&& (buttonState == HIGH)) // and it's currently pressed: {
 // increment the button counter
 counter++;
 // type out a message
 Keyboard.print("You pressed the button ");
 Keyboard.print(counter);
 Keyboard.println(" times.");
 }
 // save the current button state for comparison next time:
 previousButtonState = buttonState;
}

نکات برنامه:

یک پایه از کلید را به پایه شماره 4 آردوینو متصل و پایه دیگر کلید را به 5V متصل کنید. یک مقاومت پایین کش از پایه شماره 4 تا زمین متصل کنید.

پس از آپلود برنامه بر روی برد، کابل USB را جدا کرده، یک نرم افزار ویرایشگر متن باز نمایید و اشاره گر موس را درون بخش تایپ متن قرار دهید. برد را مجددا از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل نمایید و کلید متصل به برد را برای نوشته شدن متن فشار دهید.

نتایج:

در محیط نرم افزار ویرایشگر متن پیام ارسال شده از طرف آردوینو را مشاهده می‌کنید.

امیدوارم این نوشته برایتان مفید باشد.

 

منبع:  میکرودیزاینرالکترونیک

 

مطلب قبلیآموزش داکیومنت سازی با Doxygen
مطلب بعدیآموزش اتصال استپر موتور به رزبری پای

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید